FANDOM

Epizóda začína na Farme u Applejack, kde spolu s Rainbow Dash súťažia v hádzaní podkov. Rainbow Dash si o sebe myslí že je lepšia atlétka ako Applejack, ale v súťaži prehrá. Preto chce odvetu a dohodnú sa na sérií atletických cvičení "Železný Poník", ktoré rozhodnú, ktorá je lepšia atlétka raz a na vždy.

Prvé cvičenie je "Barelový Slalom" ktorý vyhrá Rainbow Dash. Druhé cvičenie zas vyhrá AJ, a remízuje na 1:1. Vo vyhrávaní sa striedajú a v polovici je skóre 5:5. Ale Rainbow Dash si začne vypomáhať so svojimi krídlami. Preto sa dostane do vedenia 15:5 a získa ocenenie "Železný Poník". Applejack si myslí že je to nefér, ale nepovedala jej že nemôže použiť svoje krídla vopred. Preto ju vyzve na závod "Beh V Listoch" pod podmienkou, že nesmie použiť svoje krídla. Rainbow Dash výzvu príjme a na druhý deň idú spolu na štart.

V Equestrií listy na jeseň samy od seba nepadajú, sú to poníci čo ich zhodia keď bežia okolo. Preto je to tradičná záležitosť, lebo bez závodu by listy v Equestrií na jeseň nemohli opadať. Do závodu sa tiež pripojí Twilight aby sa tiež niečomu priučila. Ešte nikdy nebehala závod, ale prečítala si o behaní zopár kníh.

Rainbow Dash a AJ si z nej uťahujú že nedobehne ani do cieľa lebo je to šprtka... Keď sa závod začne, Applejack a Rainbow Dash bežia krk vedľa krku. Silami sú veľmi vyrovnané. Zrazu Applejack zakopne o kameň a myslí si že je to Rainbow Dash ktorá ju potkla. Applejack ju dobehne a keď znova bežia vedľa seba, tak Rainbow Dash zakopne o peň. Tiež si začne myslieť že ju podkopla Applejack. Preto začnú obe závodiť nefér a robiť si naschvály. Rainbow Dash otočí značku ktorá ukazovala správny smer závodu, a Applejack zhodí javorový sirup Rainbow Dash pod kopytá... Tesne pred cieľom do seba začnú strkať a navzájom sa zhodia na zem. Spolu sa dokotúlajú do ciela a remízujú o posledné miesto.Vtom sa ukáže Twilight s medailou ktorú získala za piate miesto. Urobila presne to, čo si prečítala v knižke. Zatiaľ čo

všetci poníci bežali celý čas na plno, ona si šetrila sily až na koniec a obe tomu nechcú uveriť že ich predbehla šprtka. Vtom sa ukáže aj Princezná Celestia, ktorá tiež prišla osláviť tradíciu. Applejack a Rainbow Dash sa jej ospravedlnia že sa chovali nešportovne a dozvedia sa ich spoločnú lekciu z prateľstva, že priateľstvo je dôležitejšie ako nejaká výhra v súťaži. Pretože obe boli zaneprázdnené robením si naschválov, tak veľa listov ostalo neopadaných. Preto spolu ako kamarátky vyrazia na druhé kolo.

V síti Wikia

Náhodná Wiki